30-03-2017 13:00
[5 zasad] Jak stworzyć SKUTECZNĄ ofertę na stronę internetową? Część 1
1. Nie sprzedawaj produktu/usługi
To kontrowersyjne sformułowanie jest tym co odróżnia oferty zwyczajne i nieskuteczne
od ofert wyjątkowych i przynoszących korzyści - zarówno Tobie jako sprzedającemu jak i (przede wszystkim!) Twojemu Klientowi.
Wbrew powszechnej opinii nie sprzedajesz produktu/usługi, ani tym bardziej - jak twierdzą niektórzy - samego siebie.
Oczywiście - Klient znacznie chętniej kupuje od osoby którą lubi, jednak to na czym powinniśmy się skupić to nie Ty i Twoje zalety,
lecz Twój Klient, jego problem i rozwiązanie, które możesz mu zaproponować.
Nie sprzedawaj produktu/usługi, lecz rozwiązanie problemu.
Klient nie kupuje telefonu, tylko stały kontakt z bliskimi,
nie kupuje kosmetyków, lecz zdrowy, atrakcyjny wygląd.
Do tego, jak konstruować ofertę i budować przewagę konkurencyjną jeszcze nie raz wrócimy.
2. Słuchaj Klienta
Najlepszym źródłem wiedzy o skuteczności oferty są sami Klienci.
Jeżeli Twój produkt sprzedają przedstawiciele - porozmawiaj z nimi, jeśli sprzedajesz go sam - zastanów się:
Jaką wartość dla Klientów wnosi Twoja oferta?
O co najczęściej pytają w mailach lub na spotkaniach?
Jakie mają wątpliwości i jak możesz je rozwiać?
Co odróżnia Ciebie od konkurencji? Dlaczego Klient ma wybrać właśnie Twój produkt/Twoje usługi?
Odpowiedz na wszystkie najważniejsze pytania już na etapie zapoznania się z Twoją stroną internetową i rozwiej wszelkie wątpliwości.
Pozwoli to nie tylko zaoszczędzić czas Twój lub Twoich pracowników,
ale też pozytywnie wpłynie na współczynnik konwersji na Twojej stronie internetowej.
Kolejne 3 rady dotyczące przedstawiania oferty - tym razem od strony wizualnej - przedstawię jutro,
w drugiej części materiału, na którą już dziś serdecznie Cię zapraszam.