30-03-2017 13:00

[5 zasad] Jak stworzyć SKUTECZNĄ ofertę na stronę internetową? Część 1

1. Nie sprzedawaj produktu/usługi

To kontrowersyjne sformułowanie jest tym co odróżnia oferty zwyczajne i nieskuteczne
od ofert
wyjątkowych i przynoszących korzyści - zarówno Tobie jako sprzedającemu jak i (przede wszystkim!) Twojemu Klientowi.

 

Wbrew powszechnej opinii nie sprzedajesz produktu/usługi, ani tym bardziej - jak twierdzą niektórzy - samego siebie.

Oczywiście - Klient znacznie chętniej kupuje od osoby którą lubi, jednak to na czym powinniśmy się skupić to nie Ty i Twoje zalety,
lecz
Twój Klient, jego problem i rozwiązanie, które możesz mu zaproponować.

 

Nie sprzedawaj produktu/usługi, lecz rozwiązanie problemu.

 

Klient nie kupuje telefonu, tylko stały kontakt z bliskimi,
nie kupuje kosmetyków, lecz zdrowy, atrakcyjny wygląd.

 

Do tego, jak konstruować ofertę i budować przewagę konkurencyjną jeszcze nie raz wrócimy.

 

2. Słuchaj Klienta

Najlepszym źródłem wiedzy o skuteczności oferty są sami Klienci.
Jeżeli Twój produkt sprzedają przedstawiciele - porozmawiaj z nimi, jeśli sprzedajesz go sam - zastanów się:

  • Jaką wartość dla Klientów wnosi Twoja oferta?

  • O co najczęściej pytają w mailach lub na spotkaniach?

  • Jakie mają wątpliwości i jak możesz je rozwiać?

  • Co odróżnia Ciebie od konkurencji? Dlaczego Klient ma wybrać właśnie Twój produkt/Twoje usługi?

Odpowiedz na wszystkie najważniejsze pytania już na etapie zapoznania się z Twoją stroną internetową i rozwiej wszelkie wątpliwości.
Pozwoli to nie tylko
zaoszczędzić czas Twój lub Twoich pracowników,
ale też pozytywnie wpłynie na współczynnik
konwersji na Twojej stronie internetowej.

 

Kolejne 3 rady dotyczące przedstawiania oferty - tym razem od strony wizualnej - przedstawię jutro,
w drugiej części materiału, na którą już dziś serdecznie Cię zapraszam.