10-04-2017 10:30

Chcesz podejrzeć swoich użytkowników? Wstęp

Wiele firm posiada strony internetowe, na których stara się zaprezentować potencjalnym klientom informacje o swojej ofercie. Ale czy klient w ogóle to czyta? Czy dociera do informacji, które z założenia mają być najważniejsze? Jak zachowuje się na stronie?

Na te wszystkie pytania można bardzo łatwo odpowiedzieć stosując odpowiednie narzędzia.

Być może znasz już Google Analytics, popularne narzędzie od Google, pozwalające sprawdzić ile osób odwiedza Twoją stronę, na jakie podstrony wchodzą i jak do Ciebie trafiają.

Analytics to potężny serwis, do którego na pewno jeszcze kiedyś wrócimy. Zachęcam Cię również do poczytania na jego temat we własnym zakresie. Na pewno jest wiele funkcjonalności Google Analytics, o których nawet nie słyszałem.

Najpierw chciałbym jednak opowiedzieć Ci o mniej znanym serwisie Hotjar.

Hotjar w podstawowej wersji jest darmowy. Przy większym ruchu oferuje również plany płatne, jednak osobiście nigdy ich nie potrzebowałem. Do większości zastosowań darmowe konto w zupełności wystarcza.

Dwie najważniejsze funkcje z których często korzystam to tzw. “heatmaps” czyli grafiki obrazujące zachowania użytkowników na poszczególnych podstronach. Pokazują między innymi które obszary są najczęściej oglądane i klikane.

Druga funkcja to nagrywanie zachowania na stronie.

Możemy obejrzeć film z wizyty użytkownika na naszej stronie.

Kolejnym razem bardziej szczegółowo omówię “heatmapy” oraz nagrywanie użytkowników, a także inne funkcje Hotjara, o których jeszcze nie wspomniałem.