11-04-2017 09:15

Chcesz podejrzeć swoich użytkowników? Część 1

Heatmaps, czyli tzw. “mapy ciepła” to graficzne przedstawienie zachowania użytkowników na Twojej stronie.

Hotjar daje nam do dyspozycji trzy typy map.

Rozróżnione są także wariant desktopowy (użytkownicy wchodzący na stronę przy pomocy komputera) oraz mobilny (roch z telefonów i tabletów).

Pierwszy typ mapy ciepła pokazuje kliknięcia.

Pozwala nam dowiedzieć się które miejsca na stronie są częściej klikane, a także porównywać skuteczność różnego rodzaju linków.

Wprowadzając zmiany na stronie i rejestrując zmianę zachowania użytkowników możemy stwierdzić, że któryś z umieszczonych przez nas bannerów jest wyjątkowo atrakcyjny dla klientów.

Kolejny typ mapy pokazuje ruch myszki. Użytkownicy bardzo często podążają kursorem za swoim wzrokiem. Pokazuje to które treści, lub miejsca na stronie są częściej czytane. Możemy dzięki temu umieścić tam te treści, które są dla nas najważniejsze.

Trzeci, ostatni typ mapy obrazuje przewijanie. Pokazuje procentowo ilość klientów, którzy dotarli w dane miejsce podstrony. W bezpośredni sposób pokazuje jak ważna jest góra strony. Do treści umieszczonych na samym dole długiej strony większość klientów zwyczajnie nie dociera.

Mapy ciepła to bardzo przydatne narzędzie, które pozwala nam zoptymalizować układ treści na stronie. Polecam Ci przetestować Twoją własną stronę. Użytkownicy mogą poruszać się po niej w zupełnie inny sposób niż przypuszczasz.